Nog maar 5 dagen.... - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Kim Wit - WaarBenJij.nu Nog maar 5 dagen.... - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Kim Wit - WaarBenJij.nu

Nog maar 5 dagen....

Door: Kim de Wit

Blijf op de hoogte en volg Kim

06 Januari 2015 | Indonesië, Jogjakarta

Selamat Sore (goedenmiddag),

Mijn laatste reisverslag heb ik op 21 november 2014 geschreven wat eigenlijk erg lang geleden is. Ik zal daarom bij deze mijn laatste reisverslag plaatsen. Ik wens jullie veel plezier met het lezen van mijn reisverslag.

AFSLUITING UNIVERSITEIT
Zoals jullie weten had ik op 11 november 2014 afscheid genomen op mijn stage. Vervolgens hab ik op 1 december 2014 de laatste 'dingen' afgerond op de universiteit. Ik had op deze dag een presentatie gegeven over mijn tijd in Indonesie. Na deze afsluiting had ik vakantie.

Er moest nog veel gebeuren. Ik moest nog 'dingen' afronden voor de Pabo in Nederland. Hiervoor moest ik nog bepaalde verslagen schrijven zoals, een reflectie, een cultuur-onderwijsvergelijking en nog wat andere 'dingetjes'.

Mijn ouders zouden op 23 december 2014 aankomen in Jakarta en dan zou ik vakantie met hen gaan vieren.

REIZEN
De week voordat zij kwamen zou ik samen met een vriendinnetje (Anne) een weekje gaan reizen. Dit was helaas niet meer zo gelopen als ik gepland had. Ik zou naar Noord-Java (Bogor) gaan om te paragliden en andere leuke 'dingen' te ondernemen. Helaas waren de treintickets uitverkocht. Vervolgens hadden we gekeken voor treintickets naar Oost-Java (Malang) maar deze waren ook uitverkocht. Daarna hadden we nog gekeken om twee dagen later te gaan, helaas niet gelukt... deze waren ook uitverkocht.
Anne en ik hadden besloten om in Yogya. In Yogya zijn we naar de dierentuin geweest, naar verschillende musea en hebben verschillende tempels bezocht, zowel tempels van het Hindoeisme als van het Boeddhisme.


HOOG BEZOEK - MIJN OUDERS / VLIEGEN/ JAKARTA
23 december 2014 was eindelijk aangebroken! Ik vloog richting Jakarta om daar vervolgens mijn ouders op te halen en daar twee nachten te verblijven.
Wat een hell was Jakarta in het eerste opzicht. Ik kwam aan op het vliegveld en dacht te juiste terminal gevonden te hebben, helaas was dit niet zo. Ik werd door het personeel (een meisje op skates) geholpen. Zij vertelde mij dat ik met de bus naar een andere terminal moest omdat hier alleen maar binnenlandse vluchten aan kwamen.
Zo gezegd stond ik te wachten op de bus en dit moest een gele zijn. Daar was de bus (naar zo'n 10 minuten wachten), maar deze zat vol dus ik dacht: ' ik pak de volgende wel'. Dit had ik achteraf beter niet kunnen doen. Het was spitsuur!!!! Wat betekende dat de bus er zo'n uur tot anderhalf uur over deed om bij het andere vliegveld (terminal) te komen. Aangezien er na een halfuur nog steeds geen bus was had ik met een paar andere Nederlanders besloten om een taxi te nemen. Maar toen kwam het...... jaa, nee wij gaan niet rijden. Het is spitsuur hier ga je twee uur over doen. Uiteindelijk naar tien minuten kwam er een taxi en die wilde ons wel brengen. Dit was achteraf erg duur (7,00 euro), want het ritje duurde maar 30 minuten.

Eindelijk kon ik mijn ouders in de armen vliegen. Dit was een erg fijn moment. Na een dag in Jakarta, was het wel weer voldoende. Als bezienswaardigheden heb je namelijk alleen Batavia stad en de shopping malls.

TREINREIS / YOGYAKARTA
Vervolgens waren we met de trein naar Yogyakarta vertrokken waar we nog eens 6 dagen zouden verblijven.
Op eerste kerstdag kwamen wij hier aan en hadden wij 's avonds lekker gegeten. Op tweede kerstdag had ik mijn ouders een beetje rondgeleid door Yogya met de scooter en zijn we naar de bekende winkelstraat (Jalan Malioboro) geweest. 's Avonds zijn we uiteten geweest met mijn huisgenoten. Dit was tevens mijn afscheidsetentje.
Na deze 6 dagen in Yogya zijn we vertrokken met het vliegtuig naar Bali.

BALI / DENPASAR / KUTA / LOVINA
De eerste twee nachten verbleven wij in Denpasar, waar wij de eerste nacht oud en nieuw hadden. Dit was erg raar. Het voelde totaal niet aan als oudjaar omdat het weer hier veel anders was dan in Nederland. Wij waren daarom ook om half 1 's nachts gaan slapen.
De volgende dag waren we naar Kuta geweest, wat was dit een verschrikkelijke plaats. Dit was Spanje maar dan in Indonesie. Het was hier super toeristisch en het strand was erg vies.

Op 2 januari 2015 waren we vertrokken naar Lovina. Hier hadden mijn ouders tenslotte een Villa geboekt. Ik kan je vertellen het is hier prachtig. Ik kijk nu vanuit mijn laptop naar ons zwembad en naar de zee.

Op 4 januari 2015 was ik jarig en hebben we mijn verjaardag gevierd. Mijn ouders hadden mij verrast. De villa was feestelijk aangekleed en 's avonds kwam er een traditionele Gamelan band spelen met twee danseressen. Dit was erg gaaf! Nogmaals bedankt hiervoor.

Verder heb ik nog gesnorkeld en ga ik nog andere leuke 'dingen' doen zoals;
- met dolfijnen zwemmen
- fietsen
- klimmen
en nog meer.

Dit was mijn laatste reisverslag. Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn verslagen.
Over 6 dagen ben ik alweer terug. Ik kom op 12 januari om 08:00 uur 's ochtends aan op schiphol! Tot snel!

  • 06 Januari 2015 - 23:25

    Fabienne:

    Super leuk om te lezen.
    Wat een gedoe op dat vliegveld.

    Ik kijk ernaar uit om je weer te zien.

    Kusjes xxx


  • 12 Januari 2015 - 07:16

    Eric:

    Welkom terug

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 03 Juli 2014
Verslag gelezen: 1325
Totaal aantal bezoekers 5885

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 12 Januari 2015

4,5 maand minor Indonesië, Yogyakarta

Landen bezocht: