Erg veel meegemaakt de afgelopen 2 weken - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Kim Wit - WaarBenJij.nu Erg veel meegemaakt de afgelopen 2 weken - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Kim Wit - WaarBenJij.nu

Erg veel meegemaakt de afgelopen 2 weken

Door: Kim de Wit

Blijf op de hoogte en volg Kim

03 November 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Lieve Lezers,

Op dit moment ben ik op de helft van mijn grote avontuur in Yogyakarta en ik moet zeggen dat de tijd voorbij vliegt.
De afgelopen twee weken heb ik erg veel mee gemaakt en dit wil ik graag even met jullie delen.

Zoals ik in mijn vorige verslag al vertelde had ik een aantal leuke 'dingen' op de planning staan. Een van deze leuke 'dingen' was dat mijn vriendinnetje uit Nederland zou komen en dat ik met haar veel zou gaan ondernemen.
Het begon allemaal op zaterdag 18 oktober. Mijn vriendinnetje (Mandy) kwam deze dag in de avond aan op Yogyakarta. Hier heb ik haar opgepikt en vervolgens hebben we samen veel ondernomen.

Ik heb haar veel laten zien hier in Jogjakarta. Zo heb ik haar de bekendste winkelstraat van Jogjakarta laten zien (Jalan Malioboro). Heb ik de twee bekendste tempels bezocht (Prambanan en Boroburdur). Deze waren erg leuk om gezien te hebben en dit moet je ook echt gedaan hebben als je hier bent!! Ook is zij een dag mee geweest naar stage om te kijken hoe het er hier aan toe gaat. Ze is ook nog mee geweest naar een 'echte' Indonesische school en naar de Universiteit.

Daarnaast zijn wij samen een weekendje weg geweest naar een eiland genaamd; Karimunjawa, dit is een eiland zo'n 10 uur hier vandaan.
Eerst 5 uur met de bus richting de haven Jepara en vervolgens nog 5 uurtjes varen met de boot naar het eiland.
Hier hebben wij zo'n 4 dagen verbleven. Dit was erg gaaf maar ook een beetje vies. In de homestay waar wij aankwamen (gewoon een huis van mensen met een matras op de grond) liepen de mieren over de grond, was er geen douche, geen lakens om je zelf te bedekken tijdens het slapen en geen muskieten net. Vervolgens bleek op het eiland de stroom overdag uit te zijn waardoor je alleen vanaf 18:00 uur t/m 06:00 uur stroom had. Ook de fan was er midden in de nacht mee gestopt waardoor het erg warm was en we op de bank waren gaan slapen met de voordeur open. .Al met al niet om over na huis te schrijven. Daarom zijn wij de dag erop ook naar een andere homestay gegaan waar ze het volgende hadden: airco, een douche en een westerse toilet.
Na deze minder leuke ervaring hebben wij het toch erg naar onze zin gehad. Wij zijn naar verschillende eilandjes gevaren en hebben hier gesnorkeld (het erg mooie koraal/vissen gezien) en zijn wij ook de eilandjes op geweest. Dit is echt iets waar iedereen van droomt: het Paradijs met de echte WITTE Bounty zandstranden.

Ook heb ik samen met Mandy, Adrian, Boma en Raquel de Merapi beklommen. De Merapi is 2968 meter en is een actieve stratovulkaan gelegen in Indonesië op het eiland Java. Merapi is de meest actieve vulkaan van Indonesië. De naam Merapi betekent ‘berg van vuur’.
Dit was erg vermoeiend en zwaar, maar ik heb er zeker geen spijt van want het uitzicht daarentegen was GEWELDIG! We hadden een super mooie zonsopkomst.

Helaas heb ik vanochtend Mandy naar het vliegveld moeten brengen omdat ze weer vertrok richting Nederland. Nog 7 weken te gaan en dan komt het volgende leuke bezoek al weer, namelijk mijn ouders!
Dit was het weer voor nu en ik zal snel weer een verhaaltje typen!

Veeel liefs,xx

  • 03 November 2014 - 04:02

    Ellen :

    Lieve kanjer.

    Bij toeval kom ik op deze pagina jeetje wat ben ik enorm trots op je schat.
    Wat ben jij een pittig dametje in het ondernemen van dit soort dingen.
    Ik zit nu o de rand van me bed 4 uur smorgens om mee te gsm douche en zo te vertrekken naast disney voor 1 nacht haha en zenuwachtig dat ik ben haha
    Als ik terug ben ga ik je wat met schrijven dikke knuffel en ben echt ongelofelijk trots moppie.
    Xxx liefs Ellen

  • 03 November 2014 - 04:04

    Ellen:

    Je ziet tik fouten dat het heeeeel vroeg is haha

  • 03 November 2014 - 04:28

    Eric:

    Een reis om nooit meer te vergeten.
    Respect wat je allemaal onderneemt!

  • 03 November 2014 - 10:19

    Ina:

    Hey Kim
    Heel leuke verhaal, jullie hebben een leuke tijd daar gehad, geweldig
    Ich beneide euch. Ben benieuwd op verdere fotos maar wat belangrijker is, geniet het verder. En verheug je op de bezoek van je ouders
    Dikke kus van me

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 03 Juli 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 5890

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 12 Januari 2015

4,5 maand minor Indonesië, Yogyakarta

Landen bezocht: