De eerste ander halve week in Yogyakarta!! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Kim Wit - WaarBenJij.nu De eerste ander halve week in Yogyakarta!! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Kim Wit - WaarBenJij.nu

De eerste ander halve week in Yogyakarta!!

Blijf op de hoogte en volg Kim

04 September 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Selamat pagi,

Laat ik vanaf het begin beginnen.
Op 24 augustus ben ik vertrokken naar Indonesië.
Ik stond 's ochtends op met gemengde gevoelens en een bal in mijn buik, eten lukten niet echt vanwege de spanning.

Eenmaal aangekomen op het vliegveld ontmoette ik Luuk, mijn reisgenoot. Eerst hebben we nog een uurtje wat gedronken en toen moesten we echt gaan inchecken. Ik had verwacht dat het afscheid erg lastig zou gaan worden, maar gelukkig viel dit erg mee.

De vliegreis is goed verlopen en op 25 augustus om 21.00u was ik in Yogyakarta aangekomen. De taxi stond hier keurig op ons te wachten en heeft ons naar het hotel gebracht voor de eerste nacht.
Dit was een prachtig hotel, we hadden beide een eigen kamer met een kingsize bed. Helaas ben ik toen gaan slapen met veel tranen.

De volgende dag zijn we vertrokken naar onze homestay.
Luuk en ik werden vriendelijk ontvangen in de homestay. De eigenaar van deze homestay woont in Heru 1 en haar dochter onderhoudt deze homestay genaamd Heru 2.
Deze dag ben ik meteen even naar Heru 1 gegaan om kennis te maken met de eigenaar, dit is een ontzettend lieve vrouw en spreekt goed Engels. Wanneer je vragen hebt of als er iets is kun je altijd bij haar terecht.

Wat erg leuk is om te weten is hoe het verkeer hier in zijn werk gaat.
Bij ons heb je heel veel fietsen, hier dus niet. Iedereen rijdt hier scooter.
Bij ons heb je verschillende wegen/paden. Je hebt wegen voor de auto's, fietspaden en voetpaden.
Hier rijden de fietsers, auto's en scooters allemaal door elkaar.
Overal zijn er winkels of kraampjes waar je helmen, onderdelen kunt kopen voor de scooter, scooters huren of kopen. Er zijn hier bijna geen tankstations, maar overal op straat verkopen mensen liter flessen benzine en deze zien eruit als olijfolie. Je koopt zo'n fles voor €0,49.
Er zijn hier geen verkeersregels, je speelt in op het verkeer voor je en dan is het goed. Stoplichten heb je alleen bij grote kruispunten.
Je kunt een langzamere medeweggebruiker inhalen aan welke kant je maar wilt. De hoofdregel is: toeteren. Wat je ook maar doet, toeteren en alles is goed.

Eten kun je hier overal krijgen, het is goedkoper om op straat te eten dan zelf te koken... rond 7 is het hier spitsuur want dan gaat iedereen eten. Eten is hier socializen. Je kunt al eten halen voor zo'n €,50 a €0,60.

Verder heb ik al veel uitstapjes gedaan, waar ik niet te veel over ga vertellen dit horen jullie allemaal wel als ik terug ben in Nederland.
- Ik heb een zonsopgang bekeken.
- Ben naar het waterpaleis geweest.
- Ben naar de Kraton geweest.
- En ben naar de jomblang cave geweest, dit was er speciaal.
- Daarnaast heb ik ook nog een super mooie waterval bezocht genaamd: Sri Tepuk fall.

Ik zal kort wat vertellen over de Jomblang Cave:
Dit is een unieke verticale grot in Gunungkidul. De verticale paden naar de onderkant vereist moed. Je gaat middels een touw naar beneden en daarna moet je een klein eindje lopen. Uit eindelijk kom je uit bij zonnestralen die door de opening van de grot naar binnen schijnen.

Verder heb ik gister mijn eerste les: Bahasa Indonesia gehad, dit is de taal die ze hier spreken.
De universiteit start vanaf 15 september en hier zal ik jullie een andere keer meer over vertellen. Dit was het voor nu, see you later!

PS> voor diegene die mijn adres willen dit is:

Homestay Heru 2
Gg. Surya 4D
Gejayan
55281 Yogyakarta Indonesië.

En als jullie nog meer foto's willen zien, moeten jullie op mijn facebook pagina kijken, want hier kan ik niet alles uploaden.


  • 04 September 2014 - 07:25

    Paul Oudijk:

    Hoi Kim

    Leuk om te lezen hoe het jou eerste anderhalve week in Yogyakarta is vergaan.
    Ben benieuwd hoe de lessen Bahasa Indonesia je bevallen.
    Je hoeft inderdaad niet alles op te schrijven wat je gedaan heb.
    Anders heb je als je terug bent niets meer te vertellen , maar foto's zeggen vaak ook genoeg.
    Je heb toch al veel ondernomen in die anderhalve week.
    Zaterdagnacht gaan wij Sabrina weer ophalen op schiphol als ze met Roy terug komt van hun vakantie uit Turkije.
    Nog veel plezier maar dat gaat zeker goed komen in indonesie.

    Groetjes Ineke & Paul

  • 04 September 2014 - 07:50

    Jose De Wit:

    Hoi Kim,
    Leuke dingen gedaan .
    Geniet nog van de vrije week want vanaf 15 september zal het wel drukker worden.
    Love you mams xxxxxx

  • 04 September 2014 - 08:31

    Eric:

    Mooi verslag. Zo te lezen bevalt het wel :)
    Leuk dat je Stéphanie hebt gezien!
    Veel plezier!

  • 04 September 2014 - 09:25

    Marion:

    Hoi Kim,

    Leuk om te lezen, wat je allemaal doet en hoe het daar gaat. Ben benieuwd of de taal moeilijk is te leren. Succes en veel plezier. Marion

  • 04 September 2014 - 10:02

    Wilma:

    Haai poepie,

    Wat een leuke dingen lees ik allemaal zeg
    Fijn dat je het goed hebt geniet ervan

    Xxxx

  • 04 September 2014 - 10:26

    Loes:

    Hoi kim,

    Wat gaaf dat je al zoveel dingen gedaan hebt in die korte tijd dat je er bent! Goed bezig hoor. Helemaal geen tijd voor heimwee dus! Hou ons op de hoogte wat je allemaal doet en voeg foto's toe. En vooral.. GENIET!!

    Liefs xxx

  • 04 September 2014 - 11:15

    Julie:

    Wauw, klinkt goed Kim! Hopelijk voel je je snel thuis in Yogya en heb je geen tranen meer, ik heb er vertrouwen in dat dat goed komt! Mocht je nog namen van locals willen hebben om mee te kletsen/stappen/tripjes mee te doen, dan moet je het maar zeggen! :-)

    Geniet, geniet, geniet! X

  • 04 September 2014 - 16:00

    Will:

    Dag Kim!

    Mooi verhaal. Graag ook een briefje in het bahasa!

    Will.

  • 04 September 2014 - 18:04

    Rob & Dees:

    Hè schatje,
    Hartstikke leuk om te lezen dat je goed vermaakt en ook al veel mooie dingen hebt gezien. Dit gaat een super tijd voor je worden en hopelijk verstaan we je nog als je terugkomt. Maar misschien wel handig want dan kun jij voortaan een Indonesische maaltijd bestellen in Nederland (haha).
    We lezen wel weer wat je de komende tijd allemaal gaat meemaken en nog bedankt voor de foto's via de app.
    Dikke zoen van ons

  • 20 September 2014 - 08:34

    Jan Brugman:

    Heey Kim
    Sorry beetje heel laat jou verhaal gelezen was mijn ontglipt haha
    Maar lees dat je al mooie plekjes hebt gezien geniet van alles wat je ziet.
    En is het wel allemaal goed te eten daar?? en heb ja al iets mee gemaakt wat je denkt dat is onbegrijpelijk??
    Geniet ervan Kim
    Gr. jan

  • 23 September 2014 - 15:59

    Paula:

    hey lieffie

    leuk he bahasa taal leren heb ik ook gedaan, was als tweede taal voor me. Oh en het eten heerlijk ben jaloers op je ;-) Hoop dat je nog veel meer mooie plekjes gaat zien het is een prachtig land.

  • 29 September 2014 - 02:20

    Eric:

    Benieuwd naar het volgende reisverslag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 03 Juli 2014
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 5896

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 12 Januari 2015

4,5 maand minor Indonesië, Yogyakarta

Landen bezocht: